Persbericht: vrijwilligers gezocht.

Internationale Super Prestige Gieten op zondag 14 oktober:  nog medewerkers/vrijwilligers  gezocht

Op zondag 14 oktober wordt in Gieten de 43e Internationale Superprestige Veldrit georganiseerd. In 1976 werd de eerste veldrit rond het zwembad in het Zwanemeerbos  verreden. Nu  43 edities later rond de zandafgraving aan de Nijslootsweg. Destijds met amateurs en enkel publiek rond het parkoers en nu met beroepswielrenners en met toeschouwers en een live-uitzending in Nederland en België.  De Stichting Wieler Promotion Oostermoer is dus duidelijk meegegaan in het verder professionaliseren  van de veldrit. Voor de 43e editie verwachten de organisatoren veel aanloop. Dit niet alleen door het sterkste deelnemersveld ooit (met o.a. wereldkampioen Wout van Aert, Mathieu van der Poel en Lars van der Haar), maar ook door het grote randgebeuren.

De wedstrijden worden in België en Nederland  (o.a. via RTV Drenthe) weer live uitgezonden. Voor deze uitzending  worden maar liefst 15 vaste, 2 lopende camera’s en een fly-line ingezet en wordt een heus mediapark ingericht. Vorig jaar trok de veldrit maar liefst 2,5 miljoen kijkers.

Het wedstrijdprogramma begint op zondag 14 oktober  met de wedstrijden voor nieuwelingen (om 10.30 muur), gevolgd door de nieuwelingen-meisjes en de junioren Om 13.40 uur vertrekken de internationale  elite dames (met vele internationale toppers ) en om 15.00 uur valt het startschot voor de elite (beroeps-)renners/ beloften U23.

Voor de organisatie van dit grootste sportevenement van de Gemeente Aa en Hunze zoeken we nog een aantal vrijwilligers die een steentje bij willen dragen. Met name voor  de wedstrijddag op zondag 14 oktober komen we als organisatie  nog een aantal vrijwilligers te kort. De werkzaamheden bestaan o.a. uit controlewerkzaamheden op het parkoers tijdens de wedstrijden, meehelpen bij de controle tot het parkoers: kaartverkoop/kaartcontrole,  de rugnummeruitreiking, het begeleiden bij het parkeren, maar ook voor de catering in de VIP-tent. Zowel mannen als vrouwen zijn welkom. Voor scholieren is het mogelijk om medewerking te verlenen waarbij de MAS-regeling dan van toepassing is. Informatie inwinnen en aanmelden kan bij : Jantienus Warners: jantienuswarners@cyclocrossgieten.nl of telefonisch 0592-263232.

Natuurlijk moeten er tijdens de dagen werkzaamheden verricht worden maar er is zeker ook ruimte voor gezelligheid en sociale contacten en worden de vrijwilligers goed verzorgd van een natje en een droogje.  Samen kunnen we dan zorgen dat dit grote evenement voor Gieten behouden blijft.